REGULAMINY FORMUŁ WALKI PFCJJ-ICJJU

REGULAMIN KRAJOWY PFCJJ oraz ICJJU


Full Contact Ju Jutsu CJJ

Kadet Junior Senior
– runda 3 min.
– 1dogrywka 2 min.

– 2 dogrywka 2 min.
– zwycięstwo przed czasem ko, poddanie

-zwycięstwo w 1 dogrywce złoty punkt rzut, sprowadzenie, trzymanie (50% pleców lub pośladki na macie) lub poddanie,ko.

-zwycięstwo w 2 dogrywce złoty punkt rzut, sprowadzenie, trzymanie (50% pleców lub pośladki na macie) lub poddanie,ko.

Jeżeli po 2 dogrywkach nie ma zwycięzcy sędzia może zarządzić dodatkową dogrywkę lub ważenie zawodników (wygrywa lżejszy zawodnik)
– turniej pełno kontaktowy

Techniki dozwolone:

  1. uderzenia/kopnięcia na głowę w stójce
  2. uderzenia/kopnięcia na tułów w stójce
  3. niskie kopnięcia okrężne (lowkick)
  4. uderzenia na głowę zawodnika znajdującego się w parterze
  5. uderzenia na tułów zawodnika znajdującego się w parterze
  6. kopnięcia głowę i tułów zadawane przez leżącego zawodnika na zawodnika znajdującego się
    w stójce
  7. sprowadzenia do parteru, rzuty
  8. dźwignia prosta na staw skokowy (taktarov)
  9. dźwignia prosta na staw kolanowy (balacha na kolano)
  10. klucz na stopę
  11. przekładanie nogi przez linię biodra przy walce gardą
  12. uciski na żebra/kark/szyję
  13. duszenia trójkątne
  14. duszenie zza pleców
  15. duszenia z chwytu ręka głowa – trójkąt ramieniem, anakonda,
  16. duszenie ezekiel
  17. dźwignia prosta na staw łokciowy,kimura,americana
  18. dźwignia na nadgarstek
  19. duszenia gilotynowe
  20. omplata
  21. gogoplata
  22. pozycja kolano na szczęce lub szyi przeciwnika

Techniki niedozwolone:

  1. uderzenia łokciem w głowę
  2. kopnięcie prosto na staw kolanowy
  3. kopnięcie kolanem na głowę w stójce
  4. stompy
  5. wykończenie dźwigni lub duszenia bez kontroli nad siłą i szybkością aplikowania techniki bez dania szansy na
    poddanie się przed kontuzją
  6. skrętówki
  7. dźwignie na kręgosłup
  8. wszystkie dźwgnie na kręgosłup, włączając w to dźwignie skrętne (twister) i krucyfiksy,
    podwójne nelsony
  9. obalenie nożycowe
  10. slamy czyli sprowadzanie przeciwnika celowo na głowę kontrolując jednocześnie biodra, rozbicia o mate
  11. zaciskanie palców na tchawicy, nacisk stopą itp.
  12. zakrywanie nosa dłonią ,duszenie przy pomocy pasa obi


– sprzęt obowiązkowy: kask z kratą (kadeci), kask turniejowy juniorzy seniorzy i weterani, ochraniacze zębów i genitaliów , rękawice CJJ, MMA 7oz, skarpetowe ochraniacze nóg


 Full Contact Fight – MMA

Kadet Junior Senior
– runda 4 min.
– 1 dogrywka 2 min.

-2 dogrywka 2 min.

– zwycięstwo przed czasem ko, poddanie
– zwycięstwo w 1 dogrywce złoty punkt rzut, sprowadzenie, trzymanie (50% pleców lub pośladki na macie) lub ko , poddanie
– zwycięstwo w 2 dogrywce złoty punkt akcja rzut, sprowadzenie, trzymanie (50% pleców lub pośladki na macie) lub poddanie,ko.

Jeżeli po 2 dogrywkach nie ma zwycięzcy sędzia może zarządzić dodatkową dogrywkę lub ważenie zawodników (wygrywa lżejszy zawodnik)

Techniki dozwolone:

  1. uderzenia/kopnięcia na głowę w stójce
  2. uderzenia/kopnięcia na tułów w stójce
  3. niskie kopnięcia okrężne (lowkick)
  4. uderzenia na głowę zawodnika znajdującego się w parterze
  5. uderzenia na tułów zawodnika znajdującego się w parterze
  6. kopnięcia głowę i tułów zadawane przez leżącego zawodnika na zawodnika znajdującego się
    w stójce
  7. sprowadzenia do parteru, rzuty
  8. dźwignia prosta na staw skokowy (taktarov)
  9. dźwignia prosta na staw kolanowy (balacha na kolano)
  10. klucz na stopę
  11. przekładanie nogi przez linię biodra przy walce gardą
  12. uciski na żebra/kark/szyję
  13. duszenia trójkątne
  14. duszenie zza pleców
  15. duszenia z chwytu ręka głowa – trójkąt ramieniem, anakonda,
  16. duszenie ezekiel
  17. dźwignia prosta na staw łokciowy,kimura,americana
  18. dźwignia na nadgarstek
  19. duszenia gilotynowe
  20. omoplata
  21. gogoplata
  22. pozycja kolano na szczęce lub szyi przeciwnika

Techniki niedozwolone:

  1. uderzenia łokciem w głowę
  2. kopnięcie prosto na staw kolanowy
  3. kopnięcie kolanem na głowę w stójce
  4. stompy
  5. wykończenie dźwigni lub duszenia bez kontroli nad siłą i szybkością aplikowania techniki bez dania szansy na
    poddanie się przed kontuzją
  6. skrętówki
  7. dźwignie na kręgosłup
  8. wszystkie dźwgnie na kręgosłup, włączając w to dźwignie skrętne (twister) i krucyfiksy,
    podwójne nelsony
  9. obalenie nożycowe
  10. slamy czyli sprowadzanie przeciwnika celowo na głowę kontrolując jednocześnie biodra, rozbicia o mate
  11. zaciskanie palców na tchawicy, nacisk stopą itp.
  12. zakrywanie nosa lub ust dłonią


– sprzęt obowiązkowy: spodenki mma ,vale tudo ochraniacz genitaliów, ochraniacze skarpetkowe piszczeli , rękawice MMA 7 oz, kask turniejowy.


Grappling Gi
🥋Dzieci od 6 do 11 lat
– runda 2 min.
– dogrywka 2 min.

-2dogrywka 2 min.
– walka punktowana 2 pkt. rzut, sprowadzenie do parteru

– trzymania w pozycjach bocznych, dosiad, plecy 1x5sek.=1pkt. 2x 5sek. = 2pkt.
– zwycięstwo przed czasem 7pkt. przewagi
– zwycięstwo w dogrywkach złoty punkt rzut sprowadzenie lub trzymanie ( 50% pleców lub pośladki na macie)
– zwycięstwo po regulaminowym czasie i 2 dogrywkach

Jeżeli po 2 dogrywkach nie ma zwycięzcy sędzia może zarządzić dodatkową dogrywkę lub ważenie zawodników (wygrywa lżejszy zawodnik)
– zabronione wszystkie dźwignie, duszenia , rozbicia, uderzenia


Grappling Gi
🥋Kadet, Junior,Senior
– runda 3 min.
– dogrywka 2 min.

-2 dogrywka 2 min.
– zwycięstwo przed czasem poddanie
– zwycięstwo w dogrywkach złoty punkt rzut , sprowadzenie,trzymanie ( 50% pleców lub pośladki na macie) lub poddanie
– zwycięstwo po regulaminowym czasie i 2 dogrywkach

Jeżeli po 2 dogrywkach nie ma zwycięzcy sędzia może zarządzić dodatkową dogrywkę lub ważenie zawodników (wygrywa lżejszy zawodnik)

Techniki dozwolone:

1.sprowadzenia do parteru, rzuty

2.dźwignia prosta na staw skokowy (taktarov)

3.dźwignia prosta na staw kolanowy (balacha na kolano)

4.klucz na stopę

5.przekładanie nogi przez linię biodra przy walce gardą

6.uciski na żebra/kark/szyję

7.duszenia trójkątne

8.duszenie zza pleców

9.duszenia z chwytu ręka głowa – trójkąt ramieniem, anakonda,

10.duszenie ezekiel

11.dźwignia prosta na staw łokciowy,kimura,americana

12.dźwignia na nadgarstek

13.duszenia gilotynowe

14.omoplata

15.gogoplata

16.pozycja kolano na szczęce lub szyi przeciwnika

Techniki niedozwolone:

  1. uderzenia
  2. kopnięcia
  3. wykończenie dźwigni lub duszenia bez kontroli nad siłą i szybkością aplikowania techniki bez dania szansy na
    poddanie się przed kontuzją
  4. skrętówki
  5. dźwignie na kręgosłup
  6. wszystkie dźwgnie na kręgosłup, włączając w to dźwignie skrętne (twister) i krucyfiksy,
    podwójne nelsony
  7. obalenie nożycowe
  8. slamy czyli sprowadzanie przeciwnika celowo na głowę kontrolując jednocześnie biodra, rozbicia o mate
  9. zaciskanie palców na tchawicy, nacisk stopą itp.
  10. zakrywanie nosa dłonią, duszenie przy pomocy pasa obi

Wagi obowiązujące zawodników w wszystkich formułach CJJ rozgrywanych w Gi z tolerancją 500g (ważenie bez Gi)

Dzieci 6-7 lat

15,20,25,30,35,35+

Dzieci 8-9 lat

25,30,35,40,45,45+

Dzieci 10-11 lat

30,35,40,45,50,55,55+

Kadet 12-13 lat

40,45,50,55,60,65,65+

Kadet 14-15 lat

Chłopcy: 50,55,60,65,70,75,75+

Dziewczęta: 42,47,53,58,64,70,70+

Junior 16-17 lat

Chłopcy: 55,60,65,70,75,80,80+

Dziewczęta: 47,53,59,65,71,77,77+

Dorośli 18 -35 lat – Masters 36 +
Mężczyźni: 61,66,70,77,85,92,100,100+
Kobiety. 50,56,62,68,74,80,80+

Upomnienia i kary:
1 Za nieprzestrzeganie reguł walki zawodnik może otrzymać upomnienie,
ostrzeżenie i zostać zdyskwalifikowanym.
2 Ostrzeżenie otrzymuje zawodnik po uprzednim zwróceniu uwagi.
Można udzielić ostrzeżenia: w przypadku przewinień grożących zdrowiu przeciwnika,
względnie wpływających na przebieg i wynik walki. Dotyczy to szczególnie:

kopnięć w głowę, gdy zawodnik ma trzy lub więcej punktów podparcia.

świadomego faulowania

pochylania głowy w ataku, atakowania głową, odwracania się

zadawania ciosów w kark, nerki, poniżej pasa, w tył tułowia

nieczystą walkę i nie dozwolone techniki

niesportowe zachowanie zawodnika lub sekundanta

wchodzenie trenera na matę

opuszczenia przez zawodnika maty.
System kar:
● pierwsze – złamanie regulaminu
Uwaga.
● drugie – złamanie
regulaminu Ostrzeżenie -Shido .
● trzecie – złamanie
regulaminu Dyskwalifikacja.
Ostrzeżenie powinno być udzielane głośno i wyraźnie, żeby mogli je słyszeć i
zrozumieć zarówno zawodnicy jak i trenerzy (sekundanci).
Przed udzieleniem kary – sędzia ma obowiązek zatrzymać czas.
Ostrzeżenia za faule są zaznaczane oddzielnie i sumowane w ciągu całej walki
Dyskwalifikacja zawodnika następuje po: wykorzystaniu limitu kar lub bez ostrzeżenia, gdy zawodnik popełnił
następujące przewinienie:
1. wskutek niedozwolonej akcji spowodował kontuzję przeciwnika
2. jeśli przeciwnik po otrzymaniu nieprawidłowego lub silnego ciosu nie jest zdolny
do podjęcia walki (sędzia konsultuje decyzję z lekarzem)
3. jeśli sfaulowany zawodnik jest gotów walczyć, jednak sędzia stwierdzi, że
kontynuowanie walki może zagrażać jego zdrowiu (sędzia konsultuje decyzję z
lekarzem) zawodnik, którego lekarz nie dopuścił do kontynuacji walki nie uczestniczy w
dalszych zawodach
4. jeśli zawodnik uderzył po komendzie „stop”
5. szczególnie niesportowe zachowanie zawodnika lub sekundanta (np.
lżenie, przepychanie, wulgarne słownictwo

Sygnalizacja sędziowska dozwolona w czasie walki:
• upomnienie: poprzez wskazanie wyciągniętą ręką nad głową;
• ostrzeżenie shido: ruch dłonią po skosie w dół;
• dyskwalifikacja: skrzyżowanie dłoni przed zawodnikiem.

Trenerzy i Sekundanci
1. Zawodnikowi może asystować nie więcej niż jeden trener sekundant,
który podczas walki siedzi na wyznaczonym miejscu obok obszaru, w którym
toczy się walka.
2. Jeżeli trener źle się zachowuje w stosunku do zawodników, sędziów, widowni
lub kogokolwiek innego, Sędzia Maty decyduje o nie asystowaniu trenera
podczas trwania walki.
3. Jeżeli złe zachowanie trenera jest kontynuowane, decyzją sędziów walki
trener zostaje wykluczony z całego turnieju.
4. Jeżeli trener nie stosuje się do poleceń sędziów, konsekwencje jego zachowania
może ponieść zawodnik, któremu grozi dyskwalifikacja.

Ważenie zawodników i badania lekarskie
1.Ważenie zawodników i zawodniczek odbywa się w dniu zawodów. Opcjonalnie ważenie
może odbyć się również w dniu poprzedzającym dzień zawodów, o ile komunikat
organizacyjny zawodów tak stanowi.
2.Podczas ważenia obecni są dwaj przedstawiciele Komisji Sędziowskiej.
3. Tolerancja wagowa 500g
4.Zawodnik ważony oficjalnie jest tylko raz i uzyskana waga zapisywana jest do protokołu
zawodów.
5.Zawodnicy mogą skorzystać z wagi przed oficjalnym ważeniem.
6.Organizator ma obowiązek udostępnić zawodnikom wagę do pomiaru kontrolnego.
7.Na oficjalną wagę zawodnik stawia się z:
– aktualnym oświadczeniem z wpisem „zdolny do startów w zawodach MMA lub JU
JITSU” wystawionym przez polskiego lekarza medycyny sportowej lub w przypadku
zawodników do 23 r. ż. dopuszczalne jest również podpisane przez lekarza podstawowej
opieki zdrowotnej
-dowodem opłaty startowej ,dokumentem tożsamości ze zdjęciem
Uwaga :dokumenty w postaci cyfrowej, jak i kopie dokumentów nie będą honorowane .
8.Zawodnik może się ważyć w spodenkach, a zawodniczka w stroju kąpielowym
lub bieliźnie sportowej.
9.Badania lekarskie dla zawodników ważne są 12 miesięcy. Ważność ich
potwierdza pieczątka imienna właściwego lekarza.
Jeżeli zawodnik nie dysponuje zawodniczą „książeczką sportowo-lekarską zawodnika”
może zostać dopuszczony do zawodów na podstawie zaświadczenia lekarskiego ze
stosowną adnotacją o
„zdolności do startów w zawodach MMA lub Ju Jutsu


Informacje dodatkowe

  1. W przypadku kontuzji walka powinna być wstrzymana na czas do 3 min niezbędny
    dla lekarza dla udzielenia pomocy .i. Podczas jednej rundy zawodnik może korzystać z
    pomocy lekarza tylko dwa razy, a łączny czas udzielanej pomocy nie może przekroczyć
    trzech minut. Trzecia przerwa na udzielenie pomocy medycznej jest równoznaczna z
    dyskwalifikacją .
  2. Po usłyszeniu opinii lekarza sędzia maty decyduje o karach i wznowieniu
    walki (uwaga: należy rozpatrzyć przyczynę zaistniałej sytuacji).
  3. Jeśli lekarz nie pozwala walczyć zawodnikowi z powodu kontuzji, to wygrywa
    przeciwnik, o ile nie przekroczył przepisów, w przeciwnym wypadku wygrywa
    zawodnik kontuzjowany .
  4. Po zakończeniu walki można składać odwołania od jej wyniku do sędziego głównego.
  5. Na stronie składającej odwołanie ciąży obowiązek dostarczenia czytelnego zapisu
    filmowego walki, który będzie podstawą do podjęcia decyzji. Jeśli sędzia główny
    uzna zapis za zbyt mało czytelny, odwołanie nie będzie rozpatrywane.
  6. W przypadku odwołania od decyzji sędziego prowadzącego walkę sędzia główny
    może ją podtrzymać, lub zmienić jeżeli:
  • zmiana wpływa bezpośrednio w widoczny sposób na wynik starcia (np. kwestia
    odjęcia punktu), automatycznej zmianie ulega werdykt.
  • zmiana dotyczy dyskwalifikacji, lub decyzji, której wpływu na walkę nie da się
    przewidzieć (przerwanie akcji), walkę należy powtórzyć.
  1. W przypadku odwołania od werdyktu sędziów maty sędzia główny może go
    podtrzymać, lub nakazać ponowną ocenę walki na podstawie zapisu filmowego przez trzech sędziów

Sędziowie:

  1. Sędzia główny, sprawuje całościowy nadzór nad zawodami jest
    zwierzchnikiem wszystkich sędziów na danych zawodach.
  2. Walkę prowadzi jeden sędzia na macie.
  3. Sędzia maty kontroluje stan maty i sprzęt zawodników .Czuwa nad ich
    bezpieczeństwem oraz pilnuje przestrzegania przepisów. Rozpoczyna kończy i
    przerywa walkę. Udziela upomnień,ostrzeżeń oraz dyskwalifikuje zawodników
  4. Sędzia punktowy sygnalizuje sędziemu maty wszelkie nieprawidłowości i ocenia
    walkę po jej zakończeniu .
  5. Sędzia czasowy sygnalizuje początek i koniec rundy.
  6. Sędziowie wydają komendy w języku japońskim lub angielskim.
  7. Sędzia Główny może zmienić decyzję sędziego maty w przypadku, gdy pomyłka ma charakter :
  1. Nieprawidłowe sumowanie punktów
  2. Jeśli nastąpił błąd sędziowski

Uczestnicy:

Każdy uczestnik zobligowany jest do własnych badań sportowych oraz ubezpieczenia od NNW we własnym zakresie lub przez trenera.
Przy ustalaniu wieku startuje cały rocznik kalendarzowy bez względu na miesiąc urodzenia.

System rozgrywek

  1. Wszystkie walki rozgrywane są systemem pucharowym przy minimum 2 lub 4 zawodnikach w przypadku 3 zawodników walki rozegrane są systemem każdy z każdym
  2. W każdej kategorii wagowej do zdobycia są: jedno pierwsze, jedno drugie i jedno trzecie miejsce.
  3. Każda kategoria jest uznawana za rozegraną, jeżeli stawi się do niej 2
    zawodników. Zawodnicy mogą za zgodą sędziego głównego przenieść się do
    innej kategorii.
  4. Prowadzona jest osobna klasyfikacja drużynowa .
  5. Klasyfikacje prowadzi się osobno dla każdej kategorii wiekowej.
  6. Żeby kategoria wagowa liczyła się do klasyfikacji klubowej musi w niej wystartować co najmniej 2 zawodników z przeciwnych klubów

Doping:
1 Stosowanie środków dopingujących pod każdą postacią jest zabronione.
2 Zawodnicy, trenerzy, sędziowie, obsługa zawodów zażywający środki dopingujące
będą zdyskwalifikowani lub usunięci z zawodów.